راهنمای انتخاب درب آسانسور

راهنمای انتخاب درب آسانسور

راهنمای انتخاب درب آسانسور

نوشتار راهنمای انتخاب درب آسانسور ، هر آنچه را که باید در خصوص انتخاب و نصب درب آسانسور بدانید را پوشش می دهد. همچنین به بررسی انواع درب آسانسور و مکانیسم های باز و بسته شدن درب آسانسور و همچنین هزینه نصب و خرید و نحوه انتخاب نوع درب آسانسور نیز می پردازد. این اطلاعاتی که به صورت جامع بدان اشاره می کنیم از دیدگاه سازندگان درب های اسانسور است. ما در اسکای اسانسور درب های مختلف آسانسور را تولید و عرضه می کنیم که شامل درب کابین و درب فرود، درب های اتوماتیک، درب های دستی، درب های چرخشی و … است.
برای خرید و نصب درب آسانسور که نیازهای خاص شما را برآورده کند، می توانید همین حالا با کارشناس فروش ما تماس بگیرید. درب های آسانسور از یک درب فرود آسانسور (درب بیرونی) و درب کابین (درب داخلی) تشکیل شده است. همچنین شامل یک ریل راهنما، سیستم اپراتور درب، چرخ، چارچوب در و آستانه است.

درب کابین آسانسور

درب کابین آسانسور درهایی هستند که به داخل چاهک آسانسور باز می شوند. آنها به عنوان مانع بین کابین آسانسور و چاهک عمل می کنند. درب کابین امکان ورود و خروج از کابین آسانسور را از طبقات مختلف ساختمان برای شما فراهم می آورد. درب کابین آسانسور عمدتاً از یک اپراتور درب، پانل درب، دستگاه ایمنی و آستانه کابین تشکیل شده است. اپراتور درب منبع برق سیستم درب آسانسور است که به کمک موتور الکتریکی عمل باز و بسته کردن درها را میسر می سازد.
اپراتور درب متشکل از موتور الکتریکی، کنترل و مکانیسم کاهش سرعت است. همچنین شامل یک مکانیسم انتقال و یک مکانیسم هدایت کننده، سوئیچ قفل درب و غیره می باشد.

درب فرود آسانسور

درب فرود آسانسور در ورودی هر طبقه به چاه آسانسور تعبیه شده است. درب فرود به شما امکان دسترسی به کابین آسانسور را می دهد. درب فرود شامل موتورها، قرقره ها، کابل ها و کنترل کنندگان می باشد.

انواع درب آسانسور

هنگام انتخاب درب فرود، مکانیسم درب یک عامل حیاتی است که باید در نظر گرفته شود. مکانیسم درب، نحوه باز و بسته شدن درب آسانسور را شامل می گردد.

درب های باز شونده از مرکز اتوماتیک

درب های باز شونده از مرکز اتوماتیک مانند یک جفت پرده عمل می کنند که به دو طرف کشیده می شوند. این مدل در طرح های مختلف موجود بوده و شامل درب های بازشوی وسط 2 پنل، 4 پنل و 6 پنل می شوند.
درب های باز شونده از وسط دو پانل در مقایسه با سایرین رایج ترین هستند و از آنها در انواع ساختمان ها مانند ادارات، مراکز خرید، مسکونی، ویلاها و هتل ها استفاده می شود.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های تلسکوپی اتوماتیک به صورت کشویی و افقی روی هم قرار می گیرند. این ویژگی، باعث جمع و جور بودن آنها می شود و در عین حال در زمان باز شدن، به میزان وسیعی جا برای عبور و مرور به دست می دهد. آنها بیشتر برای مکان هایی مانند بیمارستان ها، انبارها، آسانسورهای خدماتی و غیره مناسب هستند، جایی که وسایل بزرگ، تخت ها، لوازم و غیره اغلب حمل و نقل می شوند. سه نوع درب اتوماتیک تلسکوپی وجود دارد که عبارتند از: درب های تلسکوپی 2 پنل و 3 پانل. شما بر اساس اندازه و فضای درب آسانسور بین این دو انتخاب می کنید.

درب های تلسکوپی 2 پنل

درب های تلسکوپی 2 پنل به صورت افقی می لغزند و با تلسکوپ باز و بسته می شوند  و بدین ترتیب فضای مورد نیاز برای باز و بسته کردن درهای آسانسور را به حداقل می رساند. این نوع درب های آسانسور، به نگهداری کمتری نیاز دارد و علاوه بر این، نصب و عملکردشان هم پیچیدگی کمتری دارد.

درب تلسکوپی 3 پنل

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد برای این نوع درب نیز صدق می کند. وجود یک پانل اضافی باعث می شود درهای 3 پانل دهانه گسترده تری نسبت به درب های دو پانل داشته باشند.

درب آسانسور چرخشی

درهای آسانسور چرخشی را می توانید با چرخاندن دستگیر آن باز کنید. مانند این است که ی در معمولی یک ساختمان را باز می کنید. درب های آسانسور می توانند به صورت دستی یا خودکار چرخانده شوند. اما بیشتر آنها دستی هستند. درب های آسانسور چرخشی بیشتر در درب های فرود برای آسانسورهای خانگی نصب می شوند و برای ساختمان هایی با فضای محدود مناسب هستند. هزینه این نوع درب بسیار پایین بود و از سیستم ساده ای برخوردار هستند و نصب آنها راحت تر از درب های کشویی است.

درهای آسانسور چگونه باز و بسته می شوند؟

درها با برقراری ارتباط با بخش های مختلف یک سیستم کنترلی باز و بسته می شوند.

  1. سیستم کنترل: سیستم آسانسور عملکردی همچون مغز انان دارد. سیگنال هایی را از دکمه ها و حسگرها دریافت می کند تا زمان و مکان باز یا بسته شدن درها را مشخص کند.
  2. اپراتور: می توان اپراتور در را به عضله انسان در حال انجام یک فعالیت تشبیه کرد؛ عضله ای که از چرخ دنده و قرقره تشکیل شده است. اپراتور درواقع، پس از دریافت سیگنال از سیستم کنترل، در را از طریق موتور باز و بسته می کند.
  3. حسگرها: حسگر ها عملکردی مچون چشمان انسان دارند. حسگرها در اطراف چارچوب در قرار می گیرند تا موانع را شناسایی کرده و از عملکرد ایمن مطمئن گردند. هنگامی که افراد یا اشیاء را در محدوده معینی تشخیص می دهند، از بسته شدن درها جلوگیری می کنند.

جنس درب آسانسور

استفاده از پانل فولادی ضد زنگ در درب های آسانسور رایج است. اما همه آسانسورها از جنس فولاد ضد زنگ نیستند. برخی از درب های آسانسور از پانل های رنگ شده، شیشه و پانل های تزئینی چوبی ساخته شده اند. این راهنما به شما کمک می کند متریال مناسب برای درب آسانسور خود را انتخاب کنید.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ به دلیل استحکام استثنایی، مقاومت در برابر سایش و تغییر رنگ، سهولت در تمیز کردن، ظاهر جذاب و همچنین ویژگی های ایمنی و … بسیار محبوب است. در حال حاضر 80 درصد درب های آسانسور موجود در بازار از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند؛ اما، می توانید برای درب آسانسور خود استیل ساده یا تزئینی انتخاب کنید. همچنین می توانید بین استیل 201 و 304 یکی را برگزینید. با این حال، صرف نظر از نوع انتخاب شده، فولاد ضد زنگ به طور کلی دارای ضخامت 1.2 میلی متر یا 1.5 میلی متر است.

  • زیبایی شناسی: فولاد ضد زنگ ساده ظاهری تمیز و مینیمال دارد. اما فولاد ضد زنگ تزیینی دارای الگوها و بافت های زیادی است که به درب آسانسور شما زیبایی می بخشد.
  • عملکرد: فولاد ضد زنگ ساده به راحتی تمیز می شود و در برابر خوردگی مقاوم است. فولاد ضد زنگ تزئینی ممکن است هنگام تمیز کردن نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد.
  • بودجه: از آنجایی که فرآیندهای اضافی را پشت سر می گذارد، فولاد ضد زنگ تزئینی گران تر است.

قیمت درب آسانسور چقدر است؟

قیمت درب آسانسور تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله متریال استفاده شده، اندازه درب و وارداتی بودن یا نبودن قطعات اصلی آن است.

عوامل موثر بر قیمت درب آسانسور

  • متریال درب: هزینه مصالح از یکی به دیگری متفاوت است که به طور قابل توجهی بر هزینه درب تأثیر می گذارد. مواد با کیفیت بالا اغلب با قیمتی عالی عرضه می شوند.
  • پیچیدگی طراحی: گزینه های سفارشی سازی مانند رنگ های منحصربه فرد، نام تجاری یا الگوهای تزئینی هزینه ساخت را افزایش می دهند. بنابراین، قیمت کلی درب را افزایش دهید.
  • اندازه و ابعاد: درب های بزرگتر یا غیر استاندارد در مقایسه با درب های استاندارد هزینه بیشتری دارند.
  • ویژگی های ایمنی: ویژگی های ایمنی مانند سنسورها، اینترلاک ها یا مکانیسم های باز کردن اضطراری، هزینه درب را افزایش می دهد. با این حال، آنها برای رعایت مقررات ایمنی ضروری هستند.
  • نوع درب: مکانیزم های باز و بسته شدن خودکار یا کنترل های بدون لمس، به دلیل ادغام فناوری، قیمت بالاتری دارند.
  • نام تجاری: برندهای معتبر ممکن است قیمت های بالاتری را برای محصولات خود در مقایسه با برندهای در حال رشد یا گزینه های عمومی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *