برآورد هزینه نصب آسانسور

برآورد هزینه نصب آسانسور : یک آسانسور مسکونی سه طبقه با سه توقف، به طور میانگین حدود 256 ملیون تومان هزینه دارد. این برآورد، صرفا یک قیمت متوسط، ​​برای نصب آسانسور با تجهیزات استاندارد است و بدیهی است که قیمت می تواند به طور قابل توجهی با اضافه شدن عواملی همچون تغییر سبک کابین، تجهیزات و … تغییر کند و یا با انتخاب لوازم دیگر، از میزان مذکور پایین تر باشد.
به طور کلی برآورد هزینه نصب آسانسور، بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع آسانسور، تعداد طبقات، سبک کابین، موقعیت مکانی و میزان سختی نصب بسیار متفاوت خواهد بود.
شایان ذکر است که هزینه ساخت آسانسور جدا از قیمت آسانسور است و همچنین می تواند بسته به الزامات ساخت و ساز، مجوز، مقررات محلی و هزینه نیروی کار متفاوت باشد. به طور معمول ما این هزینه ها را برابر با قیمت آسانسور می بینیم.

هزینه تقریبی نصب آسانسور با سه توقف: حدود 256 میلیون تومان- با چهار توقف: حدود 276 ملیون تومان- با پنج توقف: حدود 286 میلیون تومان- با شش توقف: حدود 300 میلیون تومان – و با 7 توقف: حدود 316 میلیون تومان می باشد.

قیمت زیل آسانسور: اگر درصدد تهیه آسانسوری با پنج توقف هستید، هزینه هر جفت ریل (محصول کشور ترکیه) 3.5 میلیون تومان در نظر بگیرید که برای 5 توقف حدود، حدود 7 جفت ریل نیاز خواهید داشت که هزینه ان تقریبا 25 میلیون تومان خواهد بود.
قیمت درب اسانسور: قیمت درب اسانسور، حدود 5 تا 6 میلیون تومان است.
قیمت کابین آسانسور: شروع قیمت کابین از 39 تا 250 میلیون تومان بسته به سلیقه مشتری متفاوت می باشد. ولی هزینه یک درب کابین خوب، حدود 55 میلیون تومان است.
قیمت موتور آسانسور: قیمت موتور بهران، حدود 70 میلیون تومان است.
قیمت تابلو فرمان آسانسور: قیمت تابلو فرمان از 18.5 تا 150 میلیون تومان و بسته به سلیقه مشتری متفاوت است. اما، هزینه یک تابلو فرمان خوب، حدود 25 میلیوت تومان است.
قیمت لوازم راه اندازی: قیمت سیم، شستی، خرده لوازم و … حدود 50 الی 60 میلیون تومان است.

علاوه بر هزینه اولیه خرید تجهیزات آسانسور و نصب آن، منطقی است که برای هزینه های آینده مربوط به نگهداری و سرویس آسانسور نیز برنامه ریزی کنید. در درجه اول این هزینه ها شامل نگهداری، تعمیرات و بیمه می شود. با وجود این که هزینه های مذکور در مقایسه با قیمت آسانسور نسبتاً پایین است، اما بهتر است هنگام خرید این هزینه ها را منظور نظر قرار دهید.